Ασκήσεις στο νερό

Μοιραστείτε το...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

askiseis-nero_mouzalas-gennisi-1

Το ιατρείο “ΓΕΝΝΗΣΗ” είναι το μοναδικό ιατρείο στην Ελλάδα που διαθέτει πισίνα. Η πισίνα λειτουργεί αποκλειστικά για τις εγκύους ενώ οι ασκήσεις μέσα στο νερό γίνονται με την καθοδήγηση της μαίας. Οι γυναίκες μπορούν να ξεκινήσουν το πρόγραμμα από τον τρίτο μήνα της εγκυμοσύνης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

  • Ζέσταμα και αναπνοές.
  • Ασκήσεις για τα άνω και τα κάτω άκρα.
  • Ασκήσεις για τον κορμό (κοιλιακοί, ασκήσεις για το στήθος και την πλάτη κ.λπ.).
  • Διατάσεις και χαλάρωση με αναπνοές.

Στόχος είναι η καλή φυσική κατάσταση

  • των κοιλιακών και των ραχιαίων μυών της εγκύου για την διατήρηση της σωστής στάσης του σώματος,
  • των ποδιών για να “κουβαλήσουν” το βάρος των επιπλέον  κιλών της εγκυμοσύνης,
  • των χεριών για να αντέξουν το βάρος του μωρού μετά τον τοκετό,
  • γενικότερα του σώματος, κάτι που θα συμβάλλει θετικά στη διαδικασία του τοκετού.

Η σημαντικότητα της άσκησης στο νερό

Η αύξηση και η ανακατανομή του βάρους της εγκύου προκαλεί καταπόνηση κάποιων αρθρώσεων. Η κόπωση συγκεκριμένων μυϊκών ομάδων προκαλεί μυοσκελετικά προβλήματα, ενώ η κακή φυσική κατάσταση “καίει” συγκεκριμένους μυς και μεταφέρει όλο το επιπλέον βάρος στα οστά και τις αρθρώσεις. Επίσης, οι ορμονικές διαφοροποιήσεις κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης χαλαρώνουν τις αρθρώσεις και τους συνδέσμους και τα καθιστούν ευπαθή σε τραυματισμούς. Η χαλάρωση αυτή, μαζί την αύξηση του βάρους, έχουν σαν αποτέλεσμα την προσαρμογή του σώματος σε μια νέα στάση. Αυτή η άγνωστη έως τώρα στάση του σώματος της εγκύου ευθύνεται για τους πόνους σε μέση, πλάτη κ.α.

Ο ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης των παραπάνω προβλημάτων είναι η κατάλληλη άσκηση, ώστε να επιτυγχάνεται η καλή φυσική  κατάσταση της μέλλουσας μητέρας. Ένας από τους πιο ενδεδειγμένους τρόπους φυσικής άσκησης για την έγκυο γυναίκα είναι αυτή στο νερό, το οποίο εξάλλου, χρησιμοποιούταν από την αρχαιότητα ως θεραπευτικό μέσον και μέσον άσκησης.

Η άσκηση κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι αποδεκτή από όλους τους ειδικούς, ειδικά δε η άσκηση στο νερό. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει κίνδυνος κραδασμών για την έγκυο, ούτε πιθανότητα απώλειας της ισορροπίας της ή τραυματισμού στην περιοχή της κοιλιάς, ενώ παράλληλα έχει ευεργετική επίδραση για την έγκυο:

  • Ενώ κινείται,  δεν ζεσταίνεται.
  • Αισθάνεται ελαφρύ το σώμα της μέσα στο νερό, κάτι που την κάνει να νιώθει όμορφα με το σώμα της την ώρα που κινείται. Η άνωση του νερού αιωρεί μερικώς το σώμα και υποβοηθά το μυϊκό σύστημα, παρέχοντας επιπλέον στήριξη. Αυτό έχει ως συνέπεια η έγκυος να αισθάνεται λιγότερο βάρος.
  • Το νερό προσδίδει αυξημένη αντίσταση στην κίνηση και έτσι η άσκηση γίνεται αποτελεσματικότερη.
  • Η αύξηση της ευλυγισίας που προκαλεί η άσκηση στο νερό κάνει τους μυς, τους τένοντες και τους συνδέσμους ελαστικότερους.
  • Διευκολύνεται η μυϊκή και η γενικότερη χαλάρωση.
  • Προκαλεί φυσιολογικές μεταβολές στην έγκυο, όπως πτώση της αρτηριακής πίεσης, αύξηση του αίματος στους μυς και αύξηση του μεταβολισμού. Έχει αποδειχθεί ότι η άσκηση στο νερό μειώνει τους πόνους στις αρθρώσεις, στους συνδέσμους και κυρίως στους μυς.
  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στα άκρα και μειώνει τα οιδήματα.

Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση της σωματικής κατάστασης της εγκύου, καθώς και της τόνωσης της αυτοπεποίθησης και του ηθικού της. Δίνει την αίσθηση του ανάλαφρου και της ζωντάνιας και μειώνει έτσι το στρες της. Τέλος, φέρνοντας σε επαφή τις γυναίκες με τις ευεργετικές ιδιότητες του νερού στο σώμα και στον πόνο, τις εξοικειώνει με την ιδέα της χρήσης του νερού στον τοκετό.

Μοιραστείτε το...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+