Γυμναστική

Μοιραστείτε το...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

gym_mouzalas-gennisi-1

Η κίνηση είναι βιολογική ανάγκη του κάθε ανθρώπου και από αυτόν τον κανόνα δεν εξαιρείται και μια εγκυμονούσα που έχει μία φυσιολογική εγκυμοσύνη. Άλλωστε ποιός ζωντανός οργανισμός στη φύση αναστέλλει τις δραστηριότητές του όταν εγκυμονεί;
Τα οφέλη της γυμναστικής στην έγκυο είναι τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά.
Κάνοντας ήπιες ασκήσεις εκγύμνασης, η έγκυος:

  • νιώθει καλύτερα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της,
  • μαθαίνει, μέσω της ενδυνάμωσης των μυών της, να διαχειρίζεται το βάρος της που μέρα με τη μέρα αυξάνεται,
  • αντέχει τις αλλαγές που υφίσταται η γεωμετρία της σπονδυλικής στήλης και όλου του κορμιού της.

Η γυμναστική ανακουφίζει την έγκυο από το αίσθημα κόπωσης, τους πόνους στη μέση και στα άκρα, μειώνει τη δημιουργία κιρσών και το πρήξιμο ποδιών και αστραγάλων.

  • Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, βοηθώντας στον περιορισμό της εμφάνισης κραμπών.
  • Ενισχύει το αίσθημα ισορροπίας και της αίσθησης του χώρου, αφού ενδυναμώνονται οι μύες της όρθιας στάσης και οι σύνδεσμοι των αρθρώσεων. Παράλληλα, προφυλάσσονται με αυτόν τον τρόπο οι αρθρώσεις από τραυματισμούς.
  • Δυναμώνει και εξασκεί τους αναπνευστικούς μύες προκειμένου αυτοί να αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία θα «χτίσουν» οι μαίες τις αναπνευστικές τεχνικές του τοκετού.
  • Αυξάνει το μυϊκό τόνο, τη δύναμη και την αντοχή και, εν γένει, προετοιμάζει καλύτερα τη γυναίκα για τη δύσκολη σωματική δοκιμασία του τοκετού, ενώ βοηθάει στη γρηγορότερη αποκατάσταση του σώματός της από την ταλαιπωρία του τοκετού.
  • Βελτιώνει τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, καθώς συμβάλλει στον έλεγχο της δυσκοιλιότητας.
  • Προσδίδει στη γυναίκα αίσθημα ευεξίας και αυτοπεποίθησης. Έτσι, μειώνονται τα άγχη και οι ανησυχίες, πράγμα που έχει ως συνέπεια τη μείωση φαινομένων κατάθλιψης και διαταραχών του ύπνου.
  • Βοηθάει στον έλεγχο του σωματικού βάρους.
  • Διατηρεί το σώμα της εγκύου σε φυσική κατάσταση, τέτοια που να μπορεί να επανέλθει μετά τον τοκετό πολύ γρηγορότερα στα προ της εγκυμοσύνης επίπεδα φυσικής κατάστασης.

Η γυναίκα δεν κάνει γυμναστική για να γεννήσει καλύτερα. Αυτό είναι κάτι που δε μπορεί να της το εγγυηθεί κανένας. Όμως, τα οφέλη της γυμναστικής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πολλά και ποικίλα. Πάντως, εκείνο που πρωταρχικά πρέπει να έχει πάντα υπ’ όψιν της μια έγκυος, είναι ότι δεν ξεκινά ποτέ γυμναστική αν πρώτα δεν έχει συμβουλευτεί τον γυναικολόγο της.

Μοιραστείτε το...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+